دسته بندی
دسترسی سریع
متاتگ ها (Meta Tags) و کاربرد آنها در صفحات وب (HTML)
استفاده از متاتگ، ضروری یا اختیاری؟
ساختار کلی متاتگ ها در HTML
متاتگ charset
متاتگ viewport
متاتگ های صفت http-equiv
متاتگ http-equiv، مقدار content-type
متاتگ http-equiv، مقدار refresh
متاتگ http-equiv، مقدار cache-control
متاتگ http-equiv، مقدار set-cookie
متاتگ description
متاتگ keywords
متاتگ robots
متاتگ generator
متاتگ author
متاتگ expires
متاتگ copyright
استفاده از متاتگ، ضروری یا اختیاری؟
ساختار کلی متاتگ ها در HTML
متاتگ charset
متاتگ viewport
متاتگ های صفت http-equiv
متاتگ http-equiv، مقدار content-type
متاتگ http-equiv، مقدار refresh
متاتگ http-equiv، مقدار cache-control
متاتگ http-equiv، مقدار set-cookie
متاتگ description
متاتگ keywords
متاتگ robots
متاتگ generator
متاتگ author
متاتگ expires
متاتگ copyright
متاتگ ها (Meta Tags) و کاربرد آنها در صفحات وب (HTML)
با مفهوم تگ در زبان HTML و تگ های اصلی و کلیدی صفحات وب در آموزش پیشین آشنا شدیم، در ادامه مباحثی که بررسی کردیم خواهیم دید که شکل دیگری از تگ ها در صفحات وب به کار می روند که به خودی خود هیچ تاثیر و جلوه ظاهری در خروجی کدها ندارند اما حاوی اطلاعاتی در خصوص نوع صفحات وب و نحوه پردازش آنها هستند که این اطلاعات برای ماشین (اعم از مرورگر، ربات و...) قابل فهم و استفاده است، این نوع تگ ها را در اصطلاح متاتگ (Meta Tag) می گویند که بر خلاف تگ های معمولی (که در قسمت body درج می شوند) در قسمت head صفحه قرار می گیرند، به هر صورت در این مطلب می خواهیم در ادامه مباحث و آموزش های مقدماتی، نحوه استفاده از متاتگ ها و کاربرد آنها در صفحات وب (HTML) را با هم مرور کنیم.
استفاده از متاتگ، ضروری یا اختیاری؟
به طور کلی درج متاتگ ها در صفحات وب ممکن است ضروری، اختیاری و حتی اشتباه باشد که این موضوع بستگی به نوع کاربرد و نحوه استفاده از آنها دارد، به طور مثال متاتگ مربوط به تعیین یونیکد صفحه (charset) برای اغلب صفحات وب ضروری است چرا که برای پردازش صحیح عبارات متنی در مرورگر مورد نیاز خواهد بود یا متاتگ درج نویسنده مطلب (author) که می تواند اختیاری باشد چون مشخص نیست ربات های موتورهای جستجو تا چه میزان برای این نوع متاتگ ها اهمیت قائل هستند و دسته آخر متاتگ هایی مانند robots که باید با دقت بالا استفاده شوند چون اگر مقدار آنها به درستی تنظیم نشود ممکن است باعث ایجاد مشکل در پیمایش و پردازش صفحه وب بخصوص برای ربات های جستجوگر شوند.
ساختار کلی متاتگ ها در HTML
طبق قوانین قراردادی HTML، متاتگ ها به صورت تکی در قسمت head صفحه وب درج می شوند یعنی نیازی به بستن آنها با تگ دیگری نیست، هر تگ با عبارت meta شروع شده و می تواند یک یا چند صفت (Attribute) با نام name، charset، content، http-equiv و... داشته باشد که این مسئله رویه یکسانی ندارد و بسته به نوع و هدف از بکارگیری متاتگ متفاوت است، هر صفت نیز با یک مقدار تکمیل می شود که منظور از متاتگ را مشخص می کند.
<meta name="..." content="...">
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<title>وبگو | ساختار کلی متاتگ ها در صفحات وب</title>
<!-- Webgoo.ir -->
</head>
<body>
محتوای صفحه وب
</body>
</html>
در بیشتر متاتگ ها دو صفت name و content باید به همراه هم استفاده شوند، در ادامه به طور جزئی تر به انواع مختلف متاتگ ها و نحوه استفاده از آنها در صفحات وب اشاره خواهیم کرد.متاتگ charset
در HTML نسخه 5 از این متاتگ جهت تعیین یونیکد صفحه وب استفاده می شود، برای اغلب موارد و از جمله زبان فارسی مقدار این متاتگ باید عبارت utf-8 باشد:<meta charset="utf-8">
نکته: در نسخه های قدیمی تر HTML در کنار متاتگ charset از متاتگ http-equiv برای تعیین یونیکد صفحه استفاده می شود (اگرچه شیوه قدیمی در HTML5 نیز معتبر است اما روش توصیه شده استفاده صرف از متاتگ charset است).نکته: یونیکد استانداردی تعریف شده است که با آن کاراکترهای مربوط به زبان (به فرض فارسی) جهت استفاده در سیستم های مبتنی بر متن (مانند مرورگر) ترجمه و نهایتا تبدیل به نمادهای قابل فهم برای انسان می شوند.
متاتگ viewport
منظور از عبارت viewport بخشی از پنجره مرورگر است که صفحه وب در آن قابل مشاهده باشد، این مفهوم زمانی بهتر درک می شود که به طور مثال صفحه وبی با عرض ثابت 960 پیکسل داشته باشیم اما پنجره مرورگر را به اندازه 800 پیکسل کوچک کنیم، در این حالت به احتمال زیاد در انتها اسکرول افقی خواهیم داشت و بخشی از محتوا با وجود پردازش کامل صفحه در دیدمان نخواهد بود، پیش از فراگیر شدن استفاده از انواع مختلف دستگاه های تلفن همراه، فبلت، تبلت و... اغلب صفحات وب صرفا برای مشاهده در کامپیوترهای رومیزی با مقداردهی ثابت پیکسلی طراحی می شدند، این سبک طراحی باعث می شود تا صفحات عریض وب در دستگاه های دارای صفحه نمایش کوچک مانند تلفن همراه با کوچک نمائی (Scale Down) پردازش شوند، به این صورت که مرورگر تلفن همراه صفحه وب را تا آنجا که به طور کامل در محدوده نمایش (Viewport) قرار گیرد کوچک می کند که قاعدتا نتیجه، مطلوبمان نخواهد بود و نیاز است که با انجام بزرگنمایی به صورت دستی به اندازه ایده آل دست پیدا کنیم، برای حل این مشکل شرکت اپل متاتگی تحت عنوان viewport معرفی کرد که اگرچه هنوز رسما جزئی از استاندارد HTML نیست اما به صورت مناسبی در مرورگرهای مختلف پشتیبانی می شود، نحوه استفاده از این متاتگ در اغلب موارد به صورت نمونه زیر است:
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
درج این متاتگ در صفحه سبب می شود تا بتوانیم میزان بزرگنمایی اولیه را که بلافاصله پس از بارگذاری صفحه وب توسط مرورگر اعمال می شود تعیین کنیم، صفت content در این متاتگ می تواند پارامترهایی مانند width، height، initial-scale، minimum-scale، maximum-scale و user-scalable با مقادیری به شرح زیر داشته باشد:width: مقدار پیکسلی مانند 960 یا عبارت device-width به معنی عرض دستگاه.
height: مقدار پیکسلی مانند 960 یا عبارت device-height به معنی ارتفاع دستگاه.
initial-scale: مقدار بزرگنمائی اولیه، معمولا با عدد 1.0 (به معنی عدم بزرگنمایی) تعریف می شود اما می تواند مقادیر عددی دیگری بپذیرد.
minimum-scale: حداقل بزرگنمائی مجاز، عدد 1.0 نقطه شروع و به معنی عدم بزرگنمایی.
maximum-scale: حداکثر بزرگنمائی مجاز، عدد 1.0 نقطه شروع و به معنی عدم بزرگنمایی.
user-scalable: وجود یا عدم وجود قابلیت بزرگنمائی دستی توسط کاربر، با مقدار yes یا no تعریف می شود.
در شیوه های نوین طراحی قالب های وب که صفحات را به صورت واکنش گرا (Responsive) طراحی می کنند، در کنار مقداردهی درصدی (به جای مقداردهی ثابت پیکسلی) و استفاده از امکاناتی چون Media Query در CSS، درج متاتگ viewport نیز نباید فراموش شود، البته برای نوآموزان HTML صرف آشنایی اولیه با این متاتگ کفایت خواهد کرد.
متاتگ های صفت http-equiv
عبارت equiv در این نوع متاتگ مخفف equivalent به معنی معادل است، لذا این متاتگ معادل سربرگ های HTTP را تنظیم می کند، متاتگ با صفت http-equiv می تواند مقادیری چون content-type، refresh، cache-control، cookie و... داشته باشد، در واقع تمام این موارد معادل سربرگ های HTTP هستند که می توان با روش های دیگر مانند استفاده از برنامه نویسی PHP نیز آنها را تنظیم کرد.
متاتگ http-equiv، مقدار content-type
تنظیم مقدار صفت متاتگ http-equiv با عبارت content-type به مرورگر خواهد گفت که صفحه وب ما از چه ساختاری استفاده و کاراکترهای آن از چه یونیکدی پیروی می کند، یک مثال برای استفاده از این متاتگ:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
نکته: در HTML نسخه 5 برای تنظیم یونیکد صفحه نیازی به http-equiv نیست و کافی است که از صفت charset استفاده کنیم.متاتگ http-equiv، مقدار refresh
مقدار دیگری که می توان برای متاتگ http-equiv در نظر گرفت عبارت refresh است که برای تازه سازی صفحه یا انتقال خودکار کاربر به آدرس URL جدید استفاده می شود، در این حالت باید از صفت content نیز استفاده کنیم، صفت content می تواند شامل مقدار زمان به ثانیه جهت تازه سازی صفحه و همچنین آدرس URL مقصد باشد:
<meta http-equiv="refresh" content="5">
<meta http-equiv="refresh" content="10; url=http://yoursite.com">
عددی که در این متاتگ درج شده، مقدار زمان به ثانیه ای است که بعد از آن کاربر به آدرس جدید منتقل خواهد شد، همان طور که در مثال مشخص است، درج آدرس URL اختیاری است و می توانیم این قسمت را تنظیم نکنیم (در این صورت همان صفحه فعلی تازه سازی خواهد شد).متاتگ http-equiv، مقدار cache-control
این متاتگ برای مدیریت نحوه ذخیره موقت یا به اصطلاح Cache شدن صفحات وب در مرورگر کاربران به کار می رود، در حالت معمول اغلب مرورگرها محتویات صفحات وب از جمله تصاویر و فایل ها را در حافظه موقت سیستم ذخیره و نگهداری می کنند تا در مراجعات بعدی با سرعت بیشتری به منابع مورد نیاز جهت نمایش صفحه وب دست پیدا کنند، اما گاهی نیاز می شود که محتوای برخی صفحات از این عمل مصون بمانند، بدین منظور از متاتگ cache-control به یکی از شیوه های زیر استفاده می کنیم:
<meta http-equiv="cache-control" content="public">
<meta http-equiv="cache-control" content="private">
<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache">
<meta http-equiv="cache-control" content="no-store">
معنی مقادیر صفت content این متاتگ به قرار زیر است:- public: محتوا در حافظه مشترک تمام کاربران یک سیستم ذخیره می شود.
- private: محتوا تنها در حافظه نام کاربری فعلی ذخیره می شود.
- no-cache: هیچ ذخیره ای از محتوا در حافظه صورت نمی گیرد.
- no-store: در محدوده زمانی کوتاهتری محتوا ذخیره و نگهداری می شود و به صورت آرشیو در نمی آید.
متاتگ http-equiv، مقدار set-cookie
عبارت دیگری که می توانیم به عنوان مقدار برای متاتگ http-equiv تنظیم کنیم set-cookie است، با این عبارت می توانیم یک کوکی را با نام، مقدار، مسیر و تاریخ انقضای مشخص تعریف کنیم:
<meta http-equiv="set-cookie" content="user_id=123; path=/; expires= Saturday, 13-Jan-18 23:59:59 GMT">
در نمونه بالا قسمت user_id=123 نام کوکی و مقدار آن، قسمت path مسیر کوکی (آدرسی که کوکی در آن اعمال می شود) و قسمت expires تاریخ انقضای کوکی (با فرمت Day, DD-MMM-YY HH:MM:SS Timezone) را شامل می شود.نکته: همان طور که اشاره کردیم متاتگ های گروه http-equiv در واقع روش های جایگزینی برای تنظیم سربرگ های HTTP هستند که معمولا توسط برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP تنظیم می شوند.
متاتگ description
یکی از متاتگ هایی که به لحاظ علم بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو (SEO) اهمیت زیادی دارد، متاتگ description است که مانند سایر متاتگ ها در قسمت head صفحه درج می شود، این متاتگ معمولا شامل توضیحی در حد یک یا چند سطر از خلاصه محتوای صفحه است، مثال:
<meta name="description" content="توضیحی در حد چند سطر از محتوای صفحه وب خود را در این قسمت درج می کنیم.">
با توجه به اهمیت رعایت سئو در صفحات وب می توان استفاده از این متاتگ را ضروری در نظر گرفت، محتوای متاتگ description می تواند بخشی از مطلب اصلی نیز باشد، به طور مثال پاراگراف اول یا نتیجه پایانی مطلب، معمولا موتورهای جستجو این اطلاعات را در هنگام نمایش لیست نتایج جستجو به کاربران نمایش می دهند.متاتگ keywords
زمانی نچندان دور متاتگ keywords مانند متاتگ description دارای اهمیت زیادی در علم بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو (SEO) بود، اما اکنون به دلیل تغییر الگوریتم های به کار رفته در موتورهای جستجو و حساسیت بالای این الگوریتم ها در شناسایی صفحات اسپم و جعلی، از میزان اهمیت این متاتگ کاسته شده و به نوعی آن را به حالت اختیاری و حتی غیرضروری درآورده که احتمالا صرفا توسط موتورهای جستجوی متفرقه مورد استفاده قرار می گیرد، به هر صورت نحوه تنظیم این متاتگ به شکل زیر است:
<meta name="keywords" content="کلمات, کلیدی, صفحه, وب">
برای جدا سازی کلمات کلیدی در متاتگ keywords، از علامت ویرگول (به صورت زبان انگلیسی) استفاده می کنیم، دقت کنیم که تعداد کلمات کلیدی نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشند، هرچند استاندارد خاصی برای این موضوع وجود ندارد، اما عدد حداقل 3 و حداکثر 10 می تواند منطقی باشد.متاتگ robots
این متاتگ برای اعمال دستوراتی که ربات های خزنده وب (Web Crawler Bots) از آنها پیروی می کنند مورد استفاده قرار می گیرد، منظور از ربات های خزنده وب برنامه هایی هستند که با هدف پیمایش خودکار صفحات وب نوشته شده اند، این ربات ها می توانند مربوط به موتورهای جستجو، برنامه های تحلیل وب، برنامه های کاوش و استفاده از محتویات صفحات وب و... باشند، در هر حال لازم به ذکر است که دستورات متاتگ robots تنها توسط برخی ربات ها (مانند ربات گوگل) مورد احترام واقع می شود و خیلی از ربات ها توجهی به این متاتگ نمی کنند، از آنجایی که موتورهای جستجو برای این متاتگ به طور جدی احترام قائل هستند لذا استفاده صحیح از آن در صفحات وب اهمیت زیادی دارد، به طور مثال درج مقدار زیر در صفحه اول سایت باعث می شود ربات ها علاوه بر ایندکس (ثبت، index) صفحه فعلی پیوندهای موجود در آن را نیز دنبال و پیمایش (follow) کنند.
<meta name="robots" content="index, follow">
با تکه کد بالا، به ربات ها خواهیم گفت که صفحه وب ما را ثبت (index) کرده و لینک های موجود در آن را دنبال (follow) کنند، چند نمونه دیگر از این متاتگ که تنها در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد:<meta name="robots" content="noindex, follow">
<meta name="robots" content="noindex, nofollow">
<meta name="robots" content="index, nofollow">
با توجه به عبارت موجود در قسمت content، رفتار ربات هایی که از این متاتگ پیروی می کنند نسبت به صفحه و لینک های آن متفاوت خواهد بود، noindex به معنی عدم ثبت و nofollow به معنی عدم پیمایش است.نکته: از مقادیر noindex و nofollow زمانی استفاده می شود که نخواهیم به هر دلیل صفحه وب توسط ربات ها کاوش شود، به طور مثال صفحات مربوط به ورود کاربران، صفحات شخصی و...
متاتگ generator
متاتگ generator برای مشخص کردن اینکه صفحه مورد نظر از چه برنامه یا خدماتی جهت انتشار محتوا استفاده می کند به کار می رود، درج این متاتگ اختیاری است و تاثیر خاصی در رتبه و عملکرد صفحه وب در موتورهای جستجو ندارد:
<meta name="generator" content="phpStorm">
متاتگ author
برای مشخص کردن نویسنده مطلب از این متاتگ می توانیم استفاده کنیم، هرچند مشخص نیست بودن یا نبودن آن چه تاثیری در عملکرد موتورهای جستجو دارد اما در هر صورت برای سایت ها و وبلاگ هایی که چند مدیر و کاربر مجزا دارند می تواند مفید باشد:
<meta name="author" content="admin">
متاتگ expires
متاتگ expire تاریخ انقضای صفحه وب را مشخص می کند، کاربرد آن اختیاری است و بسته به شرایط معمولا برای صفحاتی که به صورت مدت زمان محدود طراحی می شوند کاربرد دارد، این متاتگ به لحاظ SEO تاثیر زیادی بر روی عملکرد سایت یا وبلاگ در موتورهای جستجو ندارد:
<meta name="expires" content="Tue, 21 Jun 1999">
<meta name="expires" content="never">
متاتگ copyright
برای مشخص کردن اینکه محتوای صفحات وب دارای کپی رایت یا حقوق مولف است از این متاتگ در کدهای خود استفاده می کنیم، هرچند استفاده از آن هیچ تضمینی برای عدم سوء استفاده دیگران از محتوای ما ایجاد نمی کند و متاسفانه همواره هستند کسانی که می خواهند نابرده رنج گنج میسر کنند!:
<meta name="copyright" content="(c) 2018 Webgoo.ir">
تعداد متاتگ ها به مواردی که گفتیم محدود نمی شود اما آشنایی با موارد گفته شده تا حدود زیادی کاربردهای عادی در صفحات وب را پوشش می دهد.دسته بندی: آموزش مقدماتی » HTML
مطالب بیشتر:
نحوه ایجاد لینک در HTML
کاربرد تگ font و ویژگی های فونت در HTML
آشنایی با HTML، زبان پایه کدنویسی وب
آشنایی با مفهوم Semantic در HTML
تگ های اصلی و کلیدی HTML
نحوه ایجاد لینک در HTML
کاربرد تگ font و ویژگی های فونت در HTML
آشنایی با HTML، زبان پایه کدنویسی وب
آشنایی با مفهوم Semantic در HTML
تگ های اصلی و کلیدی HTML
دیدگاه
۶۹ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.
دیدگاه جدید بر اساس تاریخ ارسال در انتهای دیدگاه های موجود نمایش داده می شود.
دیدگاه جدید بر اساس تاریخ ارسال در انتهای دیدگاه های موجود نمایش داده می شود.
Amir hossien
۱۵:۲۴ ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
بابا به یه زبونی بگید که ما هم بفهمیم ما که نفهمیدیم
باید سعی کنید اطلاعات مقدماتی خود در زمینه HTML را افزایش دهید!
۱۵:۴۶ ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
سلام و درود
فکر میکنم یک متاتگ مهم هم فراموش کردید:
فکر میکنم یک متاتگ مهم هم فراموش کردید:
<meta name="geo.region" content="IR-07" />
<meta name="geo.placename" content="Tehran" />
<meta name="geo.position" content="35.682882;51.387863" />
<meta name="ICBM" content="35.682882, 51.387863" />
ضمن تشکر، همان طور که می دانید این موارد جزء متاتگ های اختیاری هستند که نشانگر موقعیت محلی سایت شما بر روی نقشه است، قاعدتا چنین متاتگ هایی قابلیت استفاده عمومی ندارند و بیشتر برای مشاغل می تواند کاربرد داشته باشد.
۲۱:۲۶ ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
با تشکر از آموزش کامل شما
۰۸:۳۱ ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
سایت خوبی دارید , با آرزوی موفقیت
ebrahim
۱۰:۵۳ ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
ممنون بایت مطلب مفیدتون
۱۶:۱۵ ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
سلام
میشه لطفا robots.txt رو آموزش بدید که فایلشو کجا باید بزاریم، چطوری به سایت مرتبطش کنیم و ...
سایت مپ هم اگه اینطوری اموزش بدید که عالی میشه!
ممنون
میشه لطفا robots.txt رو آموزش بدید که فایلشو کجا باید بزاریم، چطوری به سایت مرتبطش کنیم و ...
سایت مپ هم اگه اینطوری اموزش بدید که عالی میشه!
ممنون
هر دو آموزش در سایت وجود دارد، لطفا عبارات زیر را در وب جستجو نمائید:
"نحوه استفاده از فایل robots.txt در سایت" و "آموزش ساخت نقشه سایت (Sitemap) با PHP و XML"
"نحوه استفاده از فایل robots.txt در سایت" و "آموزش ساخت نقشه سایت (Sitemap) با PHP و XML"
۱۷:۳۷ ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
شدیدا مفید بود. تشکر
negar
۱۷:۴۰ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
با سلام
ممنون از مطالب خوبتون
به من خیلی کمک کرد
متشکرم
ممنون از مطالب خوبتون
به من خیلی کمک کرد
متشکرم
hn
۲۰:۵۷ ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
سلام…. ببخشید من کلماتی رو در متاها استفاده کردم که وقتی در گوگل سرچ میکنم نمایش داده میشوند و موقع کلیک وارد صفحه ای میشوم که همه اش تگه… و هیچ مطلبی نیست… ایراد از کجاس؟؟ چکارکنم که بعد از کلیک به صفحه اصلی سایت منتقل شوم؟؟؟
لطفا یک نمونه آدرس جهت بررسی درج نمائید.
سعید ابراهیم پور
۱۱:۳۰ ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
سلام
متاتگ ها از نوع تگ های یکه هستند یا تگ های خاص مثل تگ a؟
متاتگ ها از نوع تگ های یکه هستند یا تگ های خاص مثل تگ a؟
همان طور که در آموزش مشخص است، متاتگ ها از نوع تگ های تکی هستند و نیازی به بستن آنها با تگ پایانی نیست.
۱۱:۵۵ ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب خوبو کاملتون میخواستم بدونم تعداد کاراکترهای متای توضیحات چقدر است
استاندارد خاصی برای تعداد کاراکتر متاتگ description وجود ندارد، اما به طور معمول مرورگرها حداکثر تعداد 160 کاراکتر را در هنگام جستجو نمایش می دهند.
۰۲:۵۶ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
من استفاده کردم و عالی بود
جا داره تشکر کنم از سایت خوبتون
جا داره تشکر کنم از سایت خوبتون
۱۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
سلام
ممنونم بابت مطلب خوبتون
بسیار عالی و کامل بود در مورد متاتگ ها
ممنونم بابت مطلب خوبتون
بسیار عالی و کامل بود در مورد متاتگ ها
سهیل
۲۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
سلام
من تازه شروع کردم به یادگیری و واقعا لذت میبرم ازش
سوالم اینه که اگر کسی کامل یاد بگیره میتونه در آینده درآمدزایی کنه و بعبارت دیگه فرصت شغلی وجود داره؟
متشکرم
من تازه شروع کردم به یادگیری و واقعا لذت میبرم ازش
سوالم اینه که اگر کسی کامل یاد بگیره میتونه در آینده درآمدزایی کنه و بعبارت دیگه فرصت شغلی وجود داره؟
متشکرم
قاعدتا اگر سطح حرفه ای باشید یعنی بتوانید برنامه های کاربردی و پیچیده وب را طراحی کنید فرصت های شغلی زیادی وجود دارد، البته این بحث به شناخت دقیق وب، بازاریابی و نحوه کسب درآمد و داشتن بازار هدف مربوط می شود که معمولا در شهرهای بزرگتر فرصت های بیشتری وجود دارد.
فرید طباطبایی
۱۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
سلام و احترام
من خیلی گشتم تا یه سایت خوب در رابطه با آموزش طراحی سایت پیدا کنم متاسفانه یکی از فقرهای فرهنگی ما همین مسئله هست که دیگران تا حد امکان آموخته های خودشون رو به کسی یاد نمیدن.
این سایت رو یکی از دوستان به من معرفی کرد ، بی نهایت عالی هست کارتون ، به قدری که من واقعا شرمنده شدم!
کاشک قسمتی بود تا میشد حساب کاربری خودمون رو درست کنیم ، و کاشک قسمتی هم برای کمک های مالی به سایت تدارک ببینید.
تشکر بابت خوب بودنتون
من خیلی گشتم تا یه سایت خوب در رابطه با آموزش طراحی سایت پیدا کنم متاسفانه یکی از فقرهای فرهنگی ما همین مسئله هست که دیگران تا حد امکان آموخته های خودشون رو به کسی یاد نمیدن.
این سایت رو یکی از دوستان به من معرفی کرد ، بی نهایت عالی هست کارتون ، به قدری که من واقعا شرمنده شدم!
کاشک قسمتی بود تا میشد حساب کاربری خودمون رو درست کنیم ، و کاشک قسمتی هم برای کمک های مالی به سایت تدارک ببینید.
تشکر بابت خوب بودنتون
خیلی ممنون از نظر لطف شما، قابلیت های اشاره شده در نسخه جدید سایت ارائه خواهند شد.
آخرین دیدگاه ها
برای دسترسی سریع به یادداشت مربوطه می توانید از لینک مطلب در کادر زیر استفاده کنید.
مجتبی
سلام وقت بخیر میخوام یک روز به تاریخ دریافتی اضافه شه ممنون میشم راهنمایی کنید۱۴۰۳/۰۶/۲۰
پرتو
سلام خوبید؟ خسته نباشیذ ببخشید مزاحم شدم می خواستم بگم من به شما ایمیل زدم ولی هنوز شما جواب ندادین می تونم بپرسم چرا سوال...۱۴۰۳/۰۶/۱۵
سیدعباسی
با سلام ببخشید یه سوال دیگه هم دارم من با این تابع فقط یه دونه کانال رو می تونم خروجی بگیرم میخوام توی...۱۴۰۳/۰۵/۰۶
سیدعباسی
با تشکر از شما مشکلم اینکه چطوری عکس پست آخر رو بدست بیارم و بعد با الگوی که اونو نوشتید استخراجش کنم سورس...۱۴۰۳/۰۵/۰۵
سیدعباسی
با سلام من مشکل قبلیم رو که گفتم ارور میده رو حل کردم مشکل بعدیم اینکه با استفاده از این کد با تشکر...۱۴۰۳/۰۵/۰۳
سیدعباسی
با سلام این کد رو چند روز پیش برام فرستادید و کارم رو راه انداخت با این میشه عکس ها رو استخراج کرد...۱۴۰۳/۰۵/۰۱
پرتو
سلام جناب خوبید؟ چیزی شده جواب نمیدین؟ آخه من ایمیل دادمممم ممنون میشم چک کنید لطفا۱۴۰۳/۰۴/۳۱
در انتظار بررسی: ۰
پاسخگویی به سوالات ممکن است تا ۲۴ ساعت زمان ببرد.
پاسخگویی به سوالات ممکن است تا ۲۴ ساعت زمان ببرد.
- به سوالات کلی، زمانبر، مبهم و مشکلاتی که تلاشی برای رفع آنها نکرده باشید پاسخ مختصر داده شده یا به بخش برنامه نویسی اختصاصی ارجاع داده می شوند.
- کدها و اسکریپت های طولانی را ترجیحا در یک صفحه وب آنلاین یا به صورت حساب موقت و آزمایشی قرار دهید تا امکان بررسی دقیق مشکل و خطایابی میسر باشد.
- تمام دیدگاه های ارسالی خوانده شده و برای هر کاربر مدت زمان لازم جهت پاسخگویی در نظر گرفته می شود، لطفا از طرح سوالات متعدد در بازه زمانی کوتاه خودداری کنید.