شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۴

Saturday, September 13, 2025 GMT +3:30

چگونه سایت یا وبلاگ را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم؟

web-seo

یک سایت، وبلاگ یا هر فعالیت مرتبط دیگر در فضای وب که به صورت عمومی در دسترس باشد برای ادامه حیات و داشتن انگیزه کافی معمولا قبل از هر چیز به جلب بازدیدکننده و کاربر نیازمند است تا مخاطب کالا یا خدماتی را که عرضه می کند پیدا کرده و بازخورد فعالیت های خود را مشاهده کند، از طرفی در دنیای وب جستجو نقش کلیدی دارد و اغلب ما از این طریق با سایت ها، وبلاگ ها و در کل صفحات وب آشنا می شویم، قاعدتا ایجاد دیتابیس اطلاعاتی برای این نوع جستجو با توجه به حجم بسیار زیاد داده های موجود در فضای وب کار چندان ساده ای نیست و هر شخص یا شرکتی نمی تواند چنین سیستمی را پیاده سازی کند، از این رو شرکت های بزرگی چون گوگل ایجاد شده اند که با سرمایه گذاری کلان در این حوزه نیازهای کاربران را مرتفع می کنند، این شرکت ها که ما آنها را تحت عنوان موتورهای جستجو می شناسیم با الگوریتم ها و قوانین خاصی صفحات وب را بررسی کرده و به هر صفحه امتیاز و رتبه ای اختصاص می دهند، هرچه مجموع امتیاز یک صفحه بالاتر باشد احتمال نمایش آن صفحه در قسمت های ابتدایی جستجو بیشتر خواهد بود، لذا بسیار مهم است که بدانیم چگونه باید سایت یا وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم، در وب به این دانش SEO (مخفف Search Engine Optimisation) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو گفته می شود که در این مطلب به اختصار در این رابطه خواهیم گفت.

SEO چیست و در وب چه اهمیتی دارد؟


همان طور که اشاره شد فعالیت حرفه ای در دنیای وب به سیستم جستجو وابستگی زیادی دارد و از آنجایی که این سیستم توسط موتورهای جستجویی چون گوگل تعریف می شود، مهم است که سایت یا وبلاگمان را بر اساس اصول آنها پیاده سازی کنیم تا در دنیای رقابتی وب که کسب و کارهای مشابه در آن معمولا به تعداد زیاد وجود خواهند داشت، رتبه بهتر و بالاتری بدست آوریم، تجربه ثابت کرده که کاربران در هنگام جستجو معمولا بر روی نتایجی کلیک می کنند که در صفحات نخستین و در رده های ابتدایی باشد، لذا کسب جایگاه بهتر می تواند شانس دیده شدن فعالیتمان را به همان نسبت افزایش دهد،اما کسب این جایگاه به هیچ وجه اتفاقی نیست و برای آن الگوریتم ها و قوانین خاصی تعریف شده، هرچه ما صفحه وب خود را برای این الگوریتم ها بهینه سازی کنیم به همان نسبت نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد و در واقع SEO دانشی است متشکل از مجموعه اصول و قوانینی که رعایت آنها سایت یا وبلاگمان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کند، در ادامه به اختصار نکاتی گفته می شود که دانستن آنها برای هر کسب و کار تحت وبی لازم و ضروری است.

برای ایجاد محتوا وقت و حوصله صرف کنیم


نکته کلیدی و اساسی هر سایت یا وبلاگی وجود محتوای خوب و کاربرپسند است که وقت و حوصله کافی برای ایجاد آن صرف شده باشد، گام اول ما در رسیدن به هدفمان انتشار مطالب کاربردی و مفید است چرا که اولین رسالت ما و هدفی که کاربران به دنبال آن هستند معمولا کسب نتایج مورد انتظار از مراجعه به صفحه وبی است که روی لینک آن کلیک می کنند، نوشتن در وب از اصول خاص خود پیروی می کند از جمله اینکه باید سعی کنیم تیتر و محتوای مطالبمان را مطابق نیاز کاربران انتخاب نمائیم و مختصر و مفید بنویسیم، در واقع باید تعادلی بین حجم اطلاعات و حوصله کاربران برقرار کنیم که شاید بدست آوردن این مهارت تا حدود زیادی به تجربه نیز بستگی داشته باشد.

رعایت استاندارد کدنویسی و معتبرسازی کدها


اگر قالب سایت یا وبلاگمان را خودمان طراحی می کنیم باید حتما از ابزارهای سنجش اعتبار (مانند سرویس اعتبارسنجی سایت w3.org که در آدرس validator.w3.org در دسترس است) استفاده کنیم، البته خیلی از سایت ها و وبلاگ ها هستند که با وجود داشتن رتبه ای خوب در موتورهای جستجو از استاندارد کدنویسی برخوردار نیستند، اگرچه کسب رتبه و جایگاه مناسب در جستجو صرفا به کدنویسی مربوط نمی شود اما باید به یاد داشته باشیم که در دنیای رقابتی وب، بین دو پایگاه یکسان از هر لحاظ آن سایت و وبلاگی بالاتر است که استانداردهای بیشتری را رعایت کرده باشد، از طرفی کدنویسی استاندارد کمک خواهد کرد تا مدیریت بهتر و ساختار منظم تری داشته باشیم.

محتوای خود را به درستی ایجاد و منتشر کنیم


بر خلاف انتشار محتوا به صورت کتاب، روزنامه، مجله و... که صرفا جنبه دیداری در آنها اهمیت دارد، بحث انتشار محتوا در وب به جنبه های غیردیداری و کدنویسی نیز می پردازد، برای مثال تصاویر منتشر شده در وب باید متن جایگزین تصویر (alt) و اندازه طول و عرض داشته باشند چرا که این اطلاعات در شرایط مختلف به مرورگر کمک خواهد کرد تا تجربه کاربری بهتری را ارائه کند همچنین این اطلاعات می توانند در هنگام جستجوی کاربران بسیار کاربردی باشند، موارد دیگری که باید به آنها توجه کنیم این است که از تغییر اندازه پیش فرض تصاویر خودداری نمائیم، برای عناصر موجود در فرم ها در حد امکان برچسب (label) مرتبط مهیا کنیم، از سرتیترها به حد نیاز استفاده نماییم، سرتیترها تگ های h1 تا h6 هستند.

از فید RSS و نقشه XML استفاده کنیم


فید یا خوراک RSS شیوه ای است که مدیران سایت ها و وبلاگ ها از طریق آن لینک ها و خلاصه ای از آخرین محتوای به روز شده خود را جهت اطلاع رسانی سریع به مخاطبانشان منتشر می کنند، این شیوه علاوه بر مخاطبان حقیقی (انسان ها) می تواند برای ربات های جستجوگر نیز مورد استفاده قرار گیرد، این ربات ها به صورت خودکار و به تناوب با مراجعه به فید RSS که در آدرسی مشخص و از پیش تعریف شده قرار دارد می توانند از روند به روزرسانی محتوا اطلاع کسب کنند، به روز بودن محتوا در SEO امتیاز بسیار مثبتی محسوب می شود و به همین دلیل استفاده از فید RSS در زمینه بهینه سازی برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد و بسیار مفید و کاربردی خواهد بود، علاوه بر سیستم RSS، موتورهای جستجوگر معروف از جمله گوگل (Google)، بینگ (Bing)، یاهو (Yahoo) و... جزء پروتکلی به نام نقشه سایت یا Sitemap هستند و از شیوه ای استاندارد که توسط این پروتکل تعریف شده پیروی می کنند، با فراهم کردن نقشه XML از لینک های سایت و وبلاگمان و ثبت آن در ابزار وبمستر این موتورهای جستجو می توان تا حدود زیادی اطمینان حاصل کرد که تمام محتوای سایت یا وبلاگمان به درستی در دسترس بوده و به موتورهای جستجو معرفی می شوند، البته متاسفانه این سیستم برای وبلاگ هایی که در سرویس دهنده های رایگان داخلی ساخته می شوند معمولا قابل استفاده نیست مگر اینکه خود سرویس دهنده وبلاگ این امکان را فعال کرده باشد.

تکلیفمان را با لینک های داینامیک و استاتیک مشخص کنیم!


آدرس ها (URL ها) در وب معمولا به دو صورت استاتیک و داینامیک تعریف می شوند، تفاوت آدرس های استاتیک با آدرس های داینامیک در این است که در URL های استاتیک پارامترها و علامت های خاص مانند ?، = و... به کار نرفته است، به طور مثال به دو آدرس فرضی زیر توجه کنید:
http://yoursite.com/learn?com=books&id=33  ===>   داینامیک
http://yoursite.com/learn/books/33  ===>   استاتیک
بعضا شاهد این موضوع هستیم که توصیه می شود از URL های استاتیک به جای آدرس های داینامیک استفاده کنیم، چرا که از لحاظ موتورهای جستجو بهینه تر هستند و به لحاظ فنی قابلیت های بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند، به طور مثال بخاطرسپاری یا کپی و به اشتراک گذاری آنها ساده تر خواهد بود، ضمن اینکه به لحاظ مخفی بودن ساختار سیستم مدیریت محتوای سایت می توانند نکته مثبتی در بحث امنیت باشند، به همین دلایل خیلی از مدیران سایت ها و برخی از سیستم های مدیریت محتوا از تکنیک هایی مانند دوباره نویسی (Rewrite) آدرس ها در htaccess استفاده می کنند، اما واقعیت این است که از نظر موتورهای جستجو و قابلیت کاوش و نمایش، فرق چندانی بین یک URL داینامیک با پارامترهای کوتاه و کلیدواژه های خوب با یک آدرس استاتیک وجود ندارد، چرا که امروزه دیگر الگوریتم های ربات های جستجوگر به حدی پیشرفت کرده اند که به راحتی این نوع URL ها را کاوش کرده و ایندکس می کنند، فقط مهم این است که آدرس ها دارای پارامترهای هرچه کم تر (جهت کوتاه تر شدن آنها) و کلیدواژه های مناسب باشند، از طرفی سایت گوگل در یک مقاله رسمی توصیه می کند در صورتی که مهارت لازم در مدیریت و تبدیل آدرس های استاتیک را ندارید از دوباره نویسی URL های داینامیک خودداری کنید، چرا که ربات جستجوگر این سرویس این نوع آدرس ها را نیز به خوبی شناسایی و از اطلاعات موجود در آنها برای ایندکس بهتر استفاده می کند، از طرفی دوباره نویسی  (Rewrite) آدرس ها بعضا مشکلاتی ایجاد می کند، چرا که به لحاظ فنی ایجاد و مدیریت صحیح آدرس ها مخصوصا برای کاربران کم تر حرفه ای کمی سخت تر و پیچیده تر می شود، در کل URL های داینامیک استاندارد و یکتا که مشکل محتوای تکراری یکسان یا Duplicate Content ایجاد نکنند و با کلمات کلیدی مناسب و کوتاه باشند در مقایسه با URL های استاتیک مشابه فرق چندانی در افزایش یا کاهش رتبه سایت ما ندارند، با این حال اگر مهارت لازم در کار با سرور و فایل htaccess را دارید تبدیل لینک های داینامیک به استاتیک می تواند با رعایت سایر نکات بهینه سازی یک امتیاز مثبت هرچند در حد کم باشد.

لینک به سایت و وبلاگمان را جدی بگیریم!


موتورهای جستجو برای ارزش گذاری صفحات وب از اصول و قوانین خاصی که به صورت الگوریتم های پیچیده تعریف می شوند استفاده می کنند، هر چه امتیاز کسب شده ما در این سیستم بیشتر باشد به همان اندازه شانس قرارگیری محتوایمان در رده های بالا نیز در هنگام جستجو بیشتر خواهد بود، اما کسب امتیاز بالا آنطور که به نظر می رسد کار چندان ساده ای نیست و باید فاکتورهای مختلفی را رعایت کنیم از جمله یکی از معیارهای بسیار مهم که در این ارزش گذاری موثر است تعداد لینک و ارجاعی است که به یک صفحه وب از سایر سایت ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و... داده می شود، این سیستم که تحت عنوان پیج رنک (Page Rank) نیز شناخته می شود بر اساس تعداد و وزن لینک عمل می کند، یعنی صرف بالا بودن تعداد ارجاع ها به تنهایی کافی نیست باید لینک از سایت ها و وبلاگ هایی باشد که خود دارای ارزش بالایی به لحاظ پیج رنک می باشند، گوگل قبلا این سرویس را به صورت عمومی در دسترس قرار داده بود اما در حال حاضر این رتبه دهی را از حالت نمایش عمومی خارج کرده است، با این حال با اطمینان بالا می توان گفت که این سیستم یا سیستمی مشابه همچنان در الگوریتم های آن به صورت مخفی استفاده می شود، لذا باید به هر روش متعارف که بهترین آن می تواند ارائه محتوای مفید و کاربرپسند باشد، برای فعالیت خود در وب ارجاع و لینک کسب کنیم.

قالب های سازگار با دستگاه های مختلف طراحی کنیم


صفحات وب علاوه بر مانیتورها و صفحه نمایش های عریض در دستگاه های مختلف با ابعاد کوچکتر نیز فراخوانی و نمایش داده می شوند، این روند با همگانی شدن استفاده از گوشی های هوشمند سیر صعودی داشته و اهمیت در نظر گرفتن آن در طراحی قالب های وب بیش از گذشته است، گوشی های تلفن همراه، تبلت ها، فبلت ها، نوت بوک و لپ تاپ های با صفحه نمایش کوچک همگی طیفی از دستگاه هایی هستند که ممکن است قالب سایت یا وبلاگمان برای اندازه صفحه نمایش آنها طراحی نشده باشد، بخصوص زمانی که طراح قالب از ابعاد ثابت پیکسلی در مقداردهی خاصیت های CSS استفاده می کند این مشکل به وضوح وجود خواهد داشت، به طور مثال اگر عرض در نظر گرفته شده برای قالب 900 پیکسل باشد قاعدتا این قالب در صفحه نمایشی با عرض 450 پیکسل اسکرول خواهد شد، به همین دلیل در روش های جدید راه حل هایی برای سازگاری بیشتر قالب ها با تمام صفحه نمایش ها در هر ابعادی در نظر گرفته شده از جمله استفاده از طراحی واکنش گرا یا Responsive که در آن از تکنیک های خاصی به هنگام طراحی قالب استفاده می شود، فراگیری و تسلط بر این روش نیاز به آموزش های جداگانه دارد اما در این حد بدانیم که داشتن یک قالب وب سازگار با تمام دستگاه ها می تواند یک امتیاز مثبت از نظر SEO باشد چرا که موتورهای جستجو با ابزارهای خاصی می توانند در اصطلاح Mobile-Friendly بودن صفحه وب را تشخیص دهند و بخصوص در هنگامی که کاربران از یک دستگاه با صفحه نمایش کوچک استفاده می کنند، این فاکتور را در نمایش لیست نتایج با درجه اهمیت بالا لحاظ کنند.
دسته بندی: مهارتهای وب » بهینه سازی
related مطالب بیشتر:
مقایسه خطای 404 و کد 301 ریدایرکت (Redirect)
چرا برخی سایت ها و وبلاگ ها رتبه الکسای بهتری دارند؟
نحوه استفاده از فایل robots.txt در سایت
رتبه بندی الکسا (Alexa) چیست و چقدر اهمیت دارد؟!
حل مشکل محتوای تکراری (Duplicate Content) در سایت
دیدگاه
more ۴۴ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.
more چینش دیدگاه ها به ترتیب از جدیدترین به قدیمی ترین است.
۲۳:۴۲ ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
سایت خوبی دارید...
مفید بود...
۲۲:۵۳ ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
با سلام و عرض ادب و احترام و خسته نباشید من 2 تا سوال داشتم 1 من وبلاگم کسی بهش دیدی نمیزنه دلیلش چیه؟؟؟؟ و اما سوال 2 چجوری میتونم مطالبی را از سایت دیگه وردارم ولی گوگل متوجه ان نشه
جلب بازدیدکننده در وب به سادگی ممکن نیست و باید مطالب و محتوای کاربرپسند در حوزه مربوط به فعالیت وبلاگ درج کنید، همچنین باید اصول SEO را در وبلاگتان رعایت کرده باشید!
در مورد سوال دوم، آموزش چنین مواردی مقدور نمی باشد!
۱۸:۳۳ ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
سلام! من حدوده پنج ماهه که سایتم رو درست کردم. راستش از این چیزای تخصصی خیلی زیاد سر در نمیارم. ولی خب هر روز اپدیت میکنم. میانگین بازدیدمم بین 100 تا 200 نفره. ولی خودم از این مقدار راضی نیستم. به این خاطر که من وبلاگ هم همزمان دارم با اینکه وبلاگم مطالبش کپیه و مثل سایتمم نیست که انقدر براش تبلیغ بشه و پیج و کانل داشته باشه و هر روزم اپدیت شه اما بازدیدش روزانه بالای هزار نفره. بنظرتون اشکال سایتم از کجا میتونه باشه؟
این مسئله می تواند علت های مختلفی داشته باشد که صرفا با بررسی های دقیق می توان پاسخ داد، اما در کل رعایت اصول کلی سئو (SEO) و نگارش مطالب کاربرپسند می تواند در آینده بازدید سایتتان را رفته رفته افزایش دهد، توصیه می کنیم برای افزایش اطلاعاتتان در این خصوص عبارت "آموزش سئو + PDF" را در وب جستجو کنید!
۱۸:۲۵ ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
سلام امکانش هست برای سایت منم نظر بدید باید چطور بهینه کنم تا بازخورد خوبی داشته باشه
اصول سئو و بهینه سازی از قواعد یکسانی پیروی می کنند و از سایتی به سایت دیگر چندان تفاوتی ندارند، مهم این است بتوانید این شیوه ها را در وبلاگ خود اعمال کنید.
وحید
۱۴:۵۱ ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
دمتون گرم واقعا و سرتون سلامت. واقعا که روش پاسخگوییتون کاملا اروپاییه. ممنون از زحماتتون
۰۰:۲۰ ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
سلام. خیلی ممنون از راهنمایی های کاملتون. من یه سوال دارم و اون اینه که عوض کردن قالب وب برای وبلاگ میتونه تاثیر منفی توی سئو و این جور چیزا داشته باشه یا نه؟
مرسی از کمکتون
از آنجایی که قالب یک وبلاگ مستقیما در ایجاد خروجی HTML نهایی نقش دارد، لذا استاندارد بودن شیوه کدنویسی و سازگاری با SEO می تواند از قالبی به قالب دیگر متفاوت و در نتیجه تاثیر مثبت (در صورت رعایت اصول سئو) یا منفی (در صورت عدم رعایت اصول سئو) داشته باشد، در هر صورت باید کد قالب بررسی شود!
۰۰:۰۸ ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
سلام. ببخشید من قبلا یک وبلاگ داشتم و الان سایت ایجاد کردیم ولی چون لینک و دامنه در یک راستا هستند هرکاری میکنیم وبلاگ از ما جلو هست در حالیکه وبلاگ رو استفاده نمیکنیم
میشه اشاره کنید چطور میشه
وبلاگ از رزبلاگ بوده
در کل باید فعالیت در وبلاگ را متوقف و به بروزرسانی سایتتان ادامه دهید تا به تدریج رتبه سایت بهبود پیدا کرده و به طور مثال نتایج آن در موتورهای جستجو در رتبه بالاتر قرار گیرد، قاعدتا این فرآیند تدریجی است و نیاز به تلاش و صبر دارد!
parsa
۲۳:۰۸ ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
با سلام
بنده زیاد اهل کامنت گذاشتن نیستم. ولی محتوا و پشتیبانی وبسایت شما اونقدر خوبه که نمیشه تشکر نکرد از شما. وبسایت شما از لحاظ مطالب جدید و غیر تکراری و مفید در سئو یک نمونه عالیه.
ممنونیم از شما بخاطر سایت خوبتون
نظر لطف شما است دوست گرامی.
مارکو
۱۰:۱۰ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
خیلی ممنون از توجهتون. ولی محتوای فروشگاه ها عین همن. چند ده تا فروشگاه با محتوای یکسان. محتوایی که تغییر دادنش دست سروره.
در این صورت قدرت مانور شما پائین است، تنها می توانید روی مواردی مانند بک لینک یا جذب مخاطب از طریق آگهی حساب کنید!
۲۳:۴۰ ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
سلام. ببخشید نظرتون در مورد فروشگاه ها چیه؟ با وجود اینکه الان من بازاریاب اون شرکتم و تغییر محتوا دست من نیست و اینکه چندین سایت زیرمجموعه مثل من هستن (با دامین متفاوت) در این صورت چجوری میشه دامین خودمو جز اولینا بیارم .. ممنون از کمکتون
اصل بهینه سازی در وب به نوع کار ارتباط چندانی ندارد، چه یک سایت یا دامین زیرمجموعه باشید و چه یک سایت و دامنه مستقل، صفحات وب و محتوایی که در اختیار شما است می تواند از اصول SEO پیروی کند، البته برای افزایش ارزش و اعتبار یک صفحه وب باید تلاش زیادی کنید و محتوای ویژه ای ارائه نمائید، هیچ روش معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند به وبسایت شما اعتبار یا بازدید پایدار ارائه کند، روش های متقلبانه ای نیز در این راه وجود دارد که برخی افراد و شرکت ها ارائه می کنند، اما توصیه نمی کنیم به این شیوه ها متوصل شوید!
۱۵:۲۹ ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
سلام بسیاری از چت روما زیر صفحه ورودشون که اون صفحه میشه گفت صفحه اصلیشون میشه، شاید نزدیک به هزارتا تگ میذارن و قالبشونو زشت می کنن. این کار سئو رو بالا میبره؟؟؟
با توجه به اینکه اینگونه سایت ها معمولا محتوای متنی خاصی جهت ارائه به گوگل ندارند، از این شیوه استفاده می کنند که ممکن است اثر مثبتی در پیدا شدن سایت آنها در موتورهای جستجو داشته باشد، البته الگوریتم های خاصی برای شناسایی این موارد وجود دارد که ممکن است سایت مورد نظر به عنوان مرجع اسپم شناسایی و در لیست جستجو مسدود شود، لذا بهترین شیوه این است که توضیحات متنی ساده در ارتباط با سایتتان و به فرض اهداف و امکانات در صفحات مختلف داشته باشید تا هم به عنوان محتوای قابل ارائه برای گوگل باشد و هم از روش های شبه متقلبانه استفاده نکرده باشید!
یحیی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
سلام
من لینکی رو در گوگل وبمستر برای ایندکس کردن اضافه میکنم
مشکل اینجاست که خطای redirected رو میده طراحی صفحات به این صورت هست که اول بررسی میکنه که کوکی (test) تنظیم شده یا نه اگه ست نشده باشه ست میکنه و به صفحه check_cookie ریدایرکت میکنه حالا اگه باز هم کوکی ست نشده باشه به صفحه دیگه ریدایرکت میکنه و اگه ست شده باشه به صفحه قبل بر میگردونه
Googlebot type: Desktop
Redirected on Monday, August 17, 2015 at 4:39:25 AM PDT
با توجه به توضیحات ربات گوگل با دریافت اولین کد HTTP که همان ریدایرکت است، متوجه انتقال می شود و ادامه کار را متوقف می کند، در نتیجه یک پیام هشدار در پنل ابزار وبمستر نمایش می دهد، برای رفع این مورد اصولا طراحی صفحات عمومی وب نباید مبتنی بر ریدایرکت باشد مگر در مواردی مانند صفحه ورود که آن هم معمولا ابتدا نیاز به پر کردن فرم ورود است که ربات گوگل این مرحله را انجام نمی دهد و در نتیجه مشکلی پیش نمی آید! لذا راه حل اصولی این است که کوکی را به این شکل تنظیم نکنید، یعنی ریدایرکتی در صفحه وب خود نداشته باشید.
۱۶:۵۴ ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
ممنونم از مطالب جالبتون
مهدی
۱۳:۰۱ ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
سلام من از افزونه سئو YOUST استفاده میکردم اما زیاد بازدیدم خوب نبود ولی موقعی که هم از افزونه ALL IN ONE و YOUST باهم همزمان استفاده کردم بازدیدم بیشتر شد بعضی ها میگن جفتش رو نباید باهم فعال بکنی گوگل رو گیج میکنه
راسته؟
ظاهرا سوال شما در مورد وردپرس است؟! در اینصورت برای دریافت پاسخ های دقیق لطفا به انجمن های مربوط به این CMS مراجعه کنید! صرفا در حد پاسخ عمومی به سوالتان باید عرض کنیم صرف فعال بودن دو افزونه به خودی خود باعث اختلال نمی شود، باید ببینید هر افزونه کدام بخش از سایت شما را تغییر می دهد، به فرض نباید دو متاتگ description در یک صفحه داشته باشید، یا نقشه XML سایت باید توسط یک افزونه استاندارد ایجاد شود و مواردی از این دست.
۲۳:۴۵ ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
سلام
من یک سایت تبلیغاتی دارم که کالا و محصولات در ان به نمایش در میاد و از نوع مدیریت محتوایی هستش . خواستم ببینم چطور میتونم سایتم رو برای گوگل بهینه کنم تا همه بتونن به سایتم دسترسی داشته باشن و رتبه الکسام بیاد پائین
مرسی
باید با سئو آشنا باشید، سئو به مجموعه مهارت ها و دانش بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو گفته می شود (لطفا جستجو کنید!).
more لطفا پیش از ارسال دیدگاه نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
- به سوالات کلی، زمانبر، مبهم و مشکلاتی که تلاشی برای رفع آنها نکرده باشید پاسخ مختصر داده شده یا به بخش برنامه نویسی اختصاصی ارجاع داده می شوند.
- کدها و اسکریپت های طولانی را ترجیحا در یک صفحه وب آنلاین یا به صورت حساب موقت و آزمایشی قرار دهید تا امکان بررسی دقیق مشکل و خطایابی میسر باشد.
- تمام دیدگاه های ارسالی خوانده شده و برای هر کاربر مدت زمان لازم جهت پاسخگویی در نظر گرفته می شود، لطفا از طرح سوالات متعدد در بازه زمانی کوتاه خودداری کنید.



 refresh
10 × 10
4 × 6
20 × 20
=